اظهارنظر ملی پوشان فوتبال ایران بعد از برد نوروزی

بازیکنان تیم ملی در پایان دیدار مقابل ترکمنستان درباره پیروزی مقابل این تیم و همچنین تغییرات جزئی در ترکیب تیم ملی صحبت کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های انتخابی جام جهانی 2026 به مصاف ترکمنستان رفت و این تیم را 5 بر 0 شکست داد.

صحبت های بازیکنان ایران بعد از این بازی را در ادامه می خوانید.

سعید عزت اللهی گفت: خدا را شکر می‌کنم سال جدید را با یک برد پرگل شروع کردیم.  یکسری از بچه‌ها در این اردو تازه به تیم اضافه شدند و قطعاً زمان می‌برد  به آن چیزی که مدنظر کادرفنی است، برسیم، اما همه تلاش خود را می‌کنیم به جوانان کمک کنیم تا هر چه زودتر در تیم خودشان را پیدا کنند.

هافبک تیم ملی در خصوص استقبال خوب هواداران در تعطیلات عید نوروز گفت: دست تک‌تک آنها را می‌بوسم و خود ما انتظار نداشتیم. اینکه آمدند و در استادیوم کنار ما بودند به ما قوت قلب داد و امیدوارم در ادامه مسیر کنارمان باشند و بتوانیم سربلندشان کنیم.

عزت‌اللهی در خصوص جوانانی که به تیم اضافه شدند، گفت: خودمان نیز یک زمانی به بدنه تیم ملی اضافه شدیم. در حال حاضر نیز این نفرات با صلاحدید کادرفنی به تیم اضافه شدند. نباید عجله کرد و به هر حال این فضا مهیا شده و باید به آنها زمان داد. ما هم تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که به آنها کمک کنیم تا خودشان را پیدا کنند.

 

 

علی قلی‌زاده پس از این پیروزی گفت: موقعیت‌های خیلی زیادی داشتیم و حتی بیشتر از 5 گل می‌توانستیم بزنیم. مهم برد بود و توانستیم یک عیدی کوچک به مردم عزیز در این شرایط سخت بدهیم.

وی در خصوص اظهارات قلعه‌نویی مبنی بر جوانگرایی در تیم ملی با یک شیب ملایم گفت: همانطور که دیدید بچه‌های با استعدادی هستند و اکثرشان بازی کردند و به تیم اضافه شدند و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

قلی‌زاده در خصوص نظر بازیکنان باتجربه در مورد اضافه شدن بازیکنان جوان به تیم ملی گفت: نظر امیرخان است و حتماً از لحاظ فنی و شخصیتی با برنامه‌ریزی جلو رفتند و این بچه‌ها را انتخاب کردند. شک نکنید این بچه‌ها پتانسیل دارند و امیدوارم جا برای بچه‌های دیگر باز شود.

این بازیکن در مورد استقبال هواداران از بازی تیم ملی گفت: خود ما انتظار این همه طرفدار را نداشتیم و دست تک‌تک آنها را می‌بوسم و ممنونم که حمایت کردند.

وی در خصوص اینکه تیم ملی کار راحتی برای حضور در جام‌ جهانی خواهد داشت، گفت: اصلاً بازی آسانی وجود ندارد. ترکمنستان را دیدید که چه قدر خوب بازی می‌کرد و بازی‌سازی انجام می‌داد. در جام ملت‌ها دیدید چه تیم‌هایی در مقابل تیم‌های بزرگ بازی می‌کردند. هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم و با تمام قدرت بازی می‌کنیم. در جام ملت‌ها تمام تلاش خود را کردیم و بازی خوبی انجام ارائه دادیم، اما بعضی موقع‌ها نمی‌شود. از روز اول نیز هم قسم شدیم بهترین نتیجه را بگیریم و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.   

وینگر تیم ملی در خصوص اینکه تیم ملی امروز با فشار کمتری از لحاظ روانی بازی می‌کرد، گفت: بحث فشار نیست. در همه بازی‌ها همه توان خود را می‌گذاریم و این بازی یک مقدار راحت‌تر بودیم.

 

محمدحسین کنعانی‌زادگان که به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان انتخاب شد، در نشست خبری پس از این بازی حضور یافت و گفت: عید را به همه مردم و شما خبرنگاران تبریک می‌گویم. از مردم و هواداران که آمدند و حمایت کردند و این دلگرمی را به ما دادند، تشکر می‌کنم. توانستیم دل‌شان را شاد کنیم و عیدی کوچکی بدهیم و امیدوارم این روند را ادامه دهیم. خدا را شکر که وظایفی که کادر فنی بر عهده‌ام گذاشته بود، انجام دادم و همچنین زحمات بچه‌ها را با دو گل به ثمر رساندم و ان‌شاءالله این روند را ادامه دهم.

وی درباره حضور نفرات جوان در لیست اخیر تیم ملی و برای بازی امروز با ترکمنستان گفت: قلعه‌نویی همیشه با ما و بزرگان تیم صحبت می‌کند و این انتقاد را دارد. مدیون او هستم، چون مرا در ملوان کشف کرد و به من بازی داد. این تجربه‌ای که حالا در 29 سالگی پیدا کرده‌ام، ان‌شاءالله بتوانم به جوانانی که کنارمان هستند، کمک کنم. این مسائل را کادر فنی از ما خواسته که نه در زمین، بلکه در بیرون زمین هم با جوانان صحبت کنیم. مهم بیرون زمین است و بیشتر صحبت می‌کنیم، چون اینها آینده فوتبال ما هستند. این تغییر نسل و ترکیب نفرات جوان و با تجربه می‌تواند برای آینده مثمرثمر باشد تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

کنعانی‌زادگان عنوان کرد: درباره امین حزباوی و سامان فلاح که دقایق آخر به میدان آمد، همیشه قلعه‌نویی و بزرگان تیم می‌گویند که باید قدر این پیراهن را بدانید، چون نماینده 80 میلیون هستید. همیشه کاری کنید که جایگاه خود را حفظ کنید و بهترین رفتار را در بیرون از زمین و بهترین عملکرد را در میدان داشته باشید. همه جوانان می‌دانند که باید قدر این پیراهن را بدانند و بهترین عملکرد را داشته باشند. درباره تبریک تولدم نیز باید بگویم که به نظرم گلی که به ثمر رساندم، عیدی خوبی به مردم کشورم بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید