«مهرالله رخشانی مهر» روز دوشنبه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان مرکزی، افزود: اعتبارات ملی و استانی هزینه شده پارسال برای بازسازی و تجهیز مدارس کشور در سال گذشته  ۳۵ هزار میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: تعهد خیران مدرسه ساز  کشور پارسال ۱۵ هزار میلیارد ریال در ایجاد و بازسازی واحدهای آموزشی تعهد داشتند که قرار است در سال جاری این تعهدها ۴۰ درصدافزایش داشته باشد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یاد آور شد: یک‌هزار میلیارد ریال در سال گذشته برای تجهیز هنرستان‌های کشور به استان‌ها ابلاغ شد و ادارت نوسازی مدارس استانی در حال برنامه‌ریزی برای تجهیز هنرستان‌ها از این محل هستند.

رخشانی مهر افزود: چهار هزار میلیارد ریال امسال برای تجهیز هنرستان‌های کشور به معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش اختصاص یافته  است.

وی یادآور شد: ۳۰ درصد فضاهای آموزش و پرورش کشور فرسوده است و تخریب و بازسازی آن‌ها در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۱۸ درصد این اماکن آموزشی نیازمند مقاوم سازی است و ۱۲ درصد نیز باید به‌طور کامل تخریب شده و بنای مستحکمی جایگزین آن شود.

رخشانی مهر افزود: ۲۳ هزار بخاری نفتی در کلاس‌های درس کشور وجود دارد که بخش قابل توجهی از آن‌ها در استان سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: این کلاس‌ها چهار درصد از مجموع فضاهای آموزشی کشور را تشکیل می‌دهد و بر اساس برنامه‌، جمع آوری و استانداردسازی سامانه گرمایشی این کلاس‌ها تاپایان سال جاری در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار گرفته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: کلاس‌هایی که از تاسیسات گرمایش بخاری نفتی استفاده می‌کنند بیشتر در مناطقی  است که هنوز از نعمت گازطبیعی بهره‌مند نشده‌اند.

رخشانی مهر ادامه داد: ۶۳ هزار بخاری گازی در مدارس کشور وجود دارد و در مجموع حدود ۸۶ هزار سامانه گرمایشی نا ایمن در مدارس استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: سامانه گرمایشی ۵۰ هزار کلاس درس پارسال استانداردسازی شد و تاسیسات گرمایش ۱۰۰ هزار کلاس درس نیز امسال از محل اعتبارات وزارت نفت ایمن سازی می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار سال گذشته برای استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی کلاس‌های درس کشور اختصاص یافت.

رخشانی مهر یادآور شد: ۱۳۵ هزار کلاس درس در ۲۳ سال اخیر با کمک خیران مدرسه ساز نوسازی شده و در اختیار آموزش و پرورش کشور قرار گرفته‌است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد کلاس‌های درس در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ از سوی خیران مدرسه‌ساز ساخته شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته‌است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: چهار هزار واحد آموزش کشور در کانکس دایر است و در هر کلاس کمتر از ۲۰ دانش آموزان به تحصیل علم و دانش اشتغال دارند.

رخشانی مهر ادامه داد: مدارس کانکسی کشور بیشتر در مناطق کوهستانی، صعب العبور و نواحی سیل زده و زلزله زده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: یک‌هزار کلاس خشت و گلی پارسال  در راستای استانداردسازی فضاهای آموزشی کشور جمع‌آوری شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سرانه فضای آموزشی استان مرکزی را ۶ و پنج دهم متر عنوان کرد و گفت: این شاخص  نسبت به میانگین  پنج و ۲ دهم متری کشور بالاتر است.

رخشانی مهر اظهار داشت: استان مرکزی با برخورداری از این میزان سرانه فضای آموزشی رتبه دهم را در کشور به خود اختصاص داده‌است.

وی منابع مالی اختصاص یافته به استان مرکزی در سال ۹۶ را  ۲۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تخصیص این منابع مالی در سال ۹۷  با ۸۱ درصد افزایش به ۴۴۰ میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعتبارات ملی سال گذشته اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی را ۴۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

رخشانی مهر اظهار داشت: ۱۰۵ میلیارد ریال  از محل اعتبارات ملی پارسال  برای استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس به استان مرکزی اختصاص یافت که این اعتبارات در مدت مشابه قبل آن  ۶۵ میلیارد ریال بود.

وی، میزان تعهد خیران مدرسه ساز استان مرکزی در سال ۹۶ را ۱۶۰ میلیارد ریال و در سال ۹۷  حدود ۱۷۷ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تعهد خیران مدرسه ساز این استان پارسال  به ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: سامانه گرمایشی پنج هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان مرکزی سال گذشته استانداردسازی شد و اکنون از بخاری نفتی در مدارس این استان استفاده نمی‌شود.

رخشانی مهر افزود: یک‌هزار و ۸۰۰ بخاری گازی در کلاس‌های آموزش و پرورش استان مرکزی وجود دارد که با توجه به ممنوع بودن استفاده از شعله مستقیم برای گرم کردن کلاس‌ها جمع‌آوری این تجهیزات در دستور کار است.

وی ادامه داد: ۴۱۱ کلاس درس از ابتدای دولت دوازدهم در استان مرکزی ساخته شده و در اختیار  آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی امسال به این اداره کل اختصاص یافته است.

«حسین محمدی» افزود: ۵۶۰ میلیارد ریال این اعتبارات از محل منابع ملی و ۳۰۰ میلیارد ریال از منابع استانی بوده است.

وی ادامه داد: ۱۹ هزار متر مربع شامل ۱۴۰ کلاس درس پارسال  به فضاهای آموزشی استان مرکزی افزوده شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی اظهار داشت: این فضاها در قالب ۲۶ طرح و با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال از سوی  اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی ساخته شده و به آموزش و پرورش استان تحویل شد.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۹۹۸ مترمربع از این فضاها در قالب ۲ طرح و ۱۸ کلاس درس از سوی خیران، ۱۰ هزار و ۹۸۳ متر مربع در قالب ۱۷ طرح و ۹۲ کلاس درس به صورت مشارکتی و ۶ هزار و ۲۷ متر مربع در قالب هفت طرح با ۳۰ کلاس درس از محل اعتبارات دولتی ساخته و به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار و ۷۲۷ متر در قالب ۱۹ طرح و ۱۴۰ کلاس از مجموع این فضاها، آموزشی و ۲ هزار و ۲۷۴ متر مربع در قالب چهار طرح ورزشی است.

محمدی گفت: یک طرح کانون با زیربنای ۲۲۰ مربع و ۲ طرح نمازخانه و کتابخانه با زیر بنای ۷۸۷ متر مربع نیز پارسال در اختیار آموزش و پرورش استان مرکزی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به صورت میانگین پارسال هر ۱۴ روز یک طرح، هر هفته سه کلاس و هر روز ۵۲ متر مربع فضای آموزشی به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل شده‌ است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی از برگزاری یک جشنواره خیران استانی، ۱۰ جشنواره شهرستانی و ۵۱ جشنواره مدرسه‌ای پارسال  در این استان خبرداد.

محمدی ادامه داد: خیران مدرسه ساز، در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ۳۱ طرح به ارزش ۲۹۶ میلیارد ریال را متعهد شدند.

وی ادامه داد: اهدای زمین به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، ۲ مورد پول نقد به ارزش ۵۳۵ میلیون ریال، ساخت ۱۱ طرح احداث مردمی به ارزش ۸۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و ۱۷ طرح احداث مشارکتی به ارزش ۲۰۲ میلیارد ریال از جمله تعهدات خیران مدرسه ساز استان مرکزی در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان بود.

وی اظهار داشت: پنج مدرسه خشتی و گلی در  استان مرکزی شناسایی و همزمان با آیین زنگ مهر جشن برچیدن مدارس خشتی و گلی و بخاری نفتی در استان برگزار شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: سامانه گرمایشی ۵۲۴ مدرسه با ۲ هزار و ۱۸۸ کلاس درس استان با اعتبار مورد نیاز ۴۰۰ میلیارد ریال نیازمند استانداردسازی است.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.