جشن کریسمس ناسا در فضا + عکس

ناسا برای جشن گرفتن کریسمس، یک تصویر ترکیبی را منتشر کرده که شبیه به یک مجموعه از چراغ‌های کریسمس یا یک کُره برفی رنگارنگ است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، این عکس هابل، تنها عکس امسال با موضوع کریسمس در فضا نیست. در ماه نوامبر، دانشمندان از «تلسکوپ فضایی جیمز وب» برای مطالعه آنچه که «خوشه درخت کریسمس» نامیده‌اند، استفاده کردند. «هائوجینگ یان»(Haojing Yan) پژوهشگر «دانشگاه میزوری»(Mizzou) و دانشمند ارشد گروه گفت: این نام هم به دلیل رنگارنگ بودن و هم به دلیل نورهای سوسوزننده درون آن انتخاب شده است.

خبرآنلاین نوشت؛ با نگاه کردن به عکس این خوشه کهکشانی می‌توان دید که این نام مناسبی است. در واقع، «رصدخانه اشعه ایکس چاندرا» به تازگی از درخت کریسمس کیهانی خود دیدار کرده است.

چند هفته پیش، ناسا عکسی را از بازمانده ابرنواختر «ذات الکرسی آ»(Cassiopeia A) یا (Cas A) منتشر کرد که توسط «دوربین فروسرخ نزدیک»(NIRCam) گرفته شده و مانند یک وسیله تزئینی براق و گرد به نظر می‌رسد که آماده قرار گرفتن در نقطه مناسب روی درخت کریسمس است.

«دنی میلیساولویچ»(Danny Milisavljevic) پژوهشگر «دانشگاه پردو»(Purdue University) و سرپرست گروه تحقیقاتی که روی Cas A مطالعه می‌کنند، گفت: با وضوح NIRCam، اکنون می‌توانیم ببینیم که چگونه ستاره در حال مرگ هنگام انفجار کاملا متلاشی شد و رشته‌هایی شبیه به خرده‌های شیشه‌ را به جا گذاشت. پس از این همه سال مطالعه Cas A، واقعا باورنکردنی است که اکنون این جزئیات را به دست بیاوریم. آنها اطلاعات دگرگون‌کننده‌ای را در مورد چگونگی انفجار این ستاره به ما ارائه می‌دهند.

جشن کریسمس ناسا در فضا

دیدگاه تان را بنویسید