برنامه های وزارتخانه ها، نهادها و دانشگاه های عضو کمیته در دو حوزه تبیین و ترویجی طراحی می گردد که در حوزه تبیینی به برنامه ریزی در عرصه نهادینه کردن افکار امام در بین نوجوان، جوان، دانش آموز و دانشجو و معلمان و استادان اختصاص می یابد و در حوزه ترویجی برنامه ریزی در خصوص بزرگداشت حضرت امام در حرم مطهر، حسینیه جماران و مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها، مدارس و مراکز مرتبط با جوانان و دانشگاهیان در سراسر کشور است.

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در نامه ای به دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) برنامه های این کمیته در سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در نامه سید احمد حسینی به حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری آمده است:

کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی که با حضور نمایندگانی از وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ورزش و جوانان و معاونت علمی ریاست جمهوری، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، جهاد دانشگاهی مرکز و دانشگاه های آزاد اسلامی، فرهنگیان، علمی و کاربردی، پیام نور، فنی و حرفه ای و سازمان های بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، جوانان هلال احمر و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان جلسات آن تشکیل می گردد، به مناسبت سی و سومین سال ارتحال حضرت امام در جلسات مختلفی تاکنون داشته و و در سایت خبری جماران نیز مفصل انعکاس یافته است، پس از بحث و تبادل نظر های مختلف به شرح زیر اقداماتی را به جمع بندی رساند:

  1. تشکیل ستاد ویژه در هر یک از دستگاه های عضو کمیته در سراسر کشور
  2. تشکیل ستاد ویژه دانشگاهیان در نهاد رهبری برای هماهنگی برنامه یا میثاق دانشگاهیان در حرم مطهر و جماران
  3. تشکیل ستاد ویژه فرهنگیان در آموزش و پرورش برای برنامه ریزی جهت بزرگداشت حضرت امام در آموزش و پرورش و مدارس سراسر کشور
  4. تشکیل ستاد ویژه ورزش و جوانان در وزارت ورزش و جوانان برای هماهنگی در برنامه های جوانان و ورزشکاران در سطح کشور
  5. برنامه های وزارتخانه ها، نهادها و دانشگاه های عضو کمیته در دو حوزه تبیین و ترویجی طراحی می گردد که در حوزه تبیینی به برنامه ریزی در عرصه نهادینه کردن افکار امام در بین نوجوان، جوان، دانش آموز و دانشجو و معلمان و استادان اختصاص می یابد و در حوزه ترویجی برنامه ریزی در خصوص بزرگداشت حضرت امام در حرم مطهر، حسینیه جماران و مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها، مدارس و مراکز مرتبط با جوانان و دانشگاهیان در سراسر کشور
  6. تعیین هفتم خرداد ماه الی 14 خرداد به عنوان هفته بزرگداشت حضرت امام در مراکز آموزشی و مدارس سراسر کشور
  7. برنامه ریزی برای حضور دانشگاهیان و فرهنگیان و جوانان و ورزشکاران در حرم مطهر و حسینیه جماران در این هفته که تا این تاریخ چند برنامه قطعی شده است که خدمتتان اعلام گردیده است.
  8. ارسال نامه به رؤسای دانشگاه های سراسر کشور به منظور برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای بزرگداشت امام در قالب همایش، گردهمایی، مسابقات علمی، فضاسازی و...
  9. برنامه ریزی به منظور حضور جمعی از نخبگان دانشگاهی و فرهنگیان و جوانان برتر در مراسم روز 14 خرداد در حرم مطهر.
  10. تأکید بر حضور جوانان در مراسم روز 14 خرداد که از استان های مختلف در قالب زائرین مراسم به تهران عزیمت می کنند.
  11. تأکید و برنامه ریزی در خصوص استفاده از فضای مجازی و سایت های مختلف در اختیار دانشگاه ها، آموزش و پرورش و سایر وزارتخانه ها و نهادهای عضو کمیته.
  12. تدوین طرح اولیه تبیین و ترویج افکار حضرت امام در کتاب های درسی آموزش و پرورش و دانشگاه ها و نیز پیگیری برای انجام کامل این طرح در وزارتخانه ها، دستگاه ها، نهادها و دانشگاه ها به نحوی که نتایج این طرح بتواند راهکار علمی تبیینی و ترویجی مناسبی را در آینده برای همه دستگاه ها مشخص و مبنای کار همه وزارتخانه ها و نهادها و دانشگاه ها برای نهادینه کردن افکار امام برای مخاطبین اصلی و سایر اقشار جامعه به طور ظریف و هنرمندانه قرار گیرد.

در ضمن مشروح برنامه های چند وزارتخانه و دستگاه و دانشگاه که تاکنون به طور مکتوب در اختیار کمیته قرار گرفته است جهت استحضار نیز ارسال می گردد؛ و مقرر شد کلیه دانشگاه ها نیز برنامه های اجرا شده را تا 23 خرداد ماه به طور مکتوب به این کمیته ارسال کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ