نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 برگزار شد/ تفاوت کنکور امسال و سال‌های گذشته از زبان وزیر علوم/ نتیجه کنکور نیمه مردادماه اعلام می‌شود

در نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با حضور داوطلبان ۲ گروه آزمایشی برگزار شد.

آزمون اختصاصی گروه های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

در نوبت اول آزمون سراسری در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. 

آزمون برای گروه های آزمایشی هنر و زبان نیز عصر امروز و گروه آزمایشی تجربی فردا برگزار می شود.

امسال برای نخستین بار آزمون فرهنگیان هم برگزار می شود، در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. 

 

تفاوت کنکور امسال و سال‌های گذشته از زبان وزیر علوم

وزیر علوم در حاشیه برگزاری کنکور تفاوت آزمون امسال و سال‌های گذشته را تشربح کرد.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه الزهرا(س) گفت: خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری امن و بانشاط کنکور پیش بینی شده امیدواریم شاهد یک رقابت علمی در پنج رشته ازمایشی باشیم، کنکور در ۱۹۱۳ حوزه در بیش از ۴۰۰ شهرستان برگزار می شود، در رشته علوم تجربی بیشترین داوطلب را داریم.

وی افزود: تفاوت کنکور امسال با سالهای گذشته نزدیکی زمان برگزاری دو نوبت کنکور است، ما مکلفیم در سال دو نوبت کنکور برگزار کنیم که با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان فاصله دو‌کنکور زیاد نیست و کنکور بعدی تیرماه است.

وزیر علوم گفت: نتیجه دو سال کنکور که ۴ نوبت است برای داوطلبان لحاظ میشود و داوطلبان میتوانند از نمره بهتر خود استفاده کنند.

زلفی گل ادامه داد: سازمان سنجش سعی مبکند عدالت اموزشی را لحاظ کند.

وزیر علوم با ذکر توصیه برای داوطلبان اعلام کرد: نتیجه نهایی کنکور تلفیقی از سوابق تحصیلی و نمره کنکور است، داوطلبان اضطراب نداشته باشند زیرا فرصت جبران دارند.

 

نتیجه کنکور نیمه مردادماه اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش گفت: کارنامه اولیه آزمون سراسری نیمه مردادماه منتشر می‌شود.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه الزهرا(س) گفت: آزمون بدون مشکل و در سلامت آغاز شد، امسال آزمون فرهنگیان هم برگزار می‌شود، بعد از دفترچه های تخصصی دفترچه فرهنگیان هم به داوطلبان ارائه می‌شود.

وی افزود: یک آزمون هم در تیرماه برگزار می‌شود و نمرات آزمون سال گذشته هم معتبر است بنابراین داوطلبان استرس نداشته باشند.

دیدگاه تان را بنویسید