دفتر اطلاع رسانه ای دولت نوار غزه اعلام کرد که در حمله رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر 2023 تا کنون 140 خبرنگار به شهادت رسیده اند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، کمیته حمایت از روزنامه نگاران تأکید کرد جنگ اسرائیل علیه نوار غزه« خطرناکترین نزاع برای خبرنگاران از ابتدای نگهداری از پرونده ها از سال 1992 تا کنون» به شمار می رود.

پیش از این دفتر اطلاع رسانه ای دولت نوار غزه اعلام کرد که در حمله رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر 2023 تا کنون 140 خبرنگار به شهادت رسیده اند.

در آخرین حمله رژیم اشغالگر به خبرنگاران، نیروهای این رژیم گروهی از خبرنگاران که در حال پوشش تحولات میدانی در اردوگاه النصیرات در شمال نوار غزه بودند را هدف قرار دادند.

اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی نیز چهار روز پیش اعلام کرد که طی ماه گذشته (مارس)، در غزه، ۶ خبرنگار دیگر به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و ۹ خبرنگار به شدت مجروح شدند. این در حالی است که جنگ غزه 198 روز است که همچنان ادامه دارد.

 بر اساس این گزارش، در طول ماه مارس، ۳ خبرنگار در جریان بمباران منزلشان در غزه به شهادت رسیدند و ۳ نفر دیگر به ضرب گلوله یا ترکش موشک‌های اسرائیل جانشان را از دست دادند. ۹ خبرنگار مجروح نیز در وضعیت نامناسبی هستند و برخی از آن‌ها قطع عضو شده‌اند و وضعیت برخی نیز وخیم گزارش شده است. به این ترتیب شمار خبرنگاران شهید در نوار غزه از هفتم اکتبر تا پایان ماه مارس به ۱۴۰ نفر رسید. افرادی که به دلیل افشای جنایات رژیم اشغالگر در نوار غزه برای جهانیان هدف قرار می‌گیرند. 

رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران در غزه ناصر ابوبکر پیشتر در یک کنفرانس در مغرب اعلام کرده بود که اسرائیل با هدف جلوگیری از انتقال حقیقت جنگ در نوار غزه، تاکنون ۱۰ درصد خبرنگاران آن را به شهادت رسانده‌ است. 

هفته پیش رژیم صهیونیستی در جریان حمله به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه ۳ خبرنگار به نام‌های سامی برهوم، سامی شحادة و أحمد حرب را به شدت مجروح کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جنگ غزه 2023

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.