رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ششم با بیان اینکه «حتی صحبت کردن در مورد اسیدپاشی نگرانکننده است»، گفت: اگر چنین ستم و ظلم بزرگی در حق شهروندان مظلوم ما به اسم امر به معروف و نهی از منکر انجام شود، تنها یک ظلم نیست و مجموعهای از چند ظلم است.
حجتالاسلام والمسلمین «حسین انصاریراد» در گفتوگو با پایگاه خبری جماران، با تأکید بر اینکه «اسید پاشی از محرمات بزرگ الهی است»، گفت: از سویی، این اقدام زشت، ظلمی است به کسی که اینگونه به او تجاوز شده است، از سوی دیگر اگر به نام امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد؛ این اقدام ظلمی است به اسلام، همچنین ظلمی است به جمهوری اسلامی که چرا در جمهوری اسلامی چنین اقدام فاجعهآمیز و وحشیگری انجام میشود و ظلمی است به روحانیت؛ زیرا در این صورت برخی افراد ممکن است این کارها را به اسم روحانیت و به نام پیروی از روحانیت انجام دهند.
وی ادامه داد: با توجه به زشتی و منفور بودن این موضوع، لغت و واژهای که بتواند زشتی و منفوریت این وقاحت و ظلم را نشان بدهد را نمیتوانم پیدا کنم.
انصاری راد همچنین تصریح کرد: بنده مشکل را فقط در این نادانان و جاهلان نمیبینم؛ بلکه معتقدم ما در یک جهل و نادانی اجتماعی راجع به این مسائل شرعی گرفتاریم.
وی افزود: این مسائل مربوط به دولت و مدیریت جامعه و همچنین مربوط به کارشناسان اجتماعی، دینی و سیاسی است که باید آن را بررسی کنند. بنده معتقد به جهل اجتماعی در این موضوع هستم به گونهای که حقیقتا بسیاری از افراد اسلام را نمیشناسند.
وی با بیان اینکه «مسئله حجاب یک ضرورت اسلامی است و در آن شکی نیست»، گفت: حجاب یکی از واجبات است و کسی که آن را ترک میکند ترک یک واجب میکند؛ اما آن، ابعادی دارد و باید مسائل اجتماعی، اقتصادی، روانی، خانوادگی و تأثیرات آن را سنجید.
حجتالاسلام والمسلمین انصاریراد در پایان این گفتوگو، مجموعه عدالت اقتصادی، عدالت حقوقی، عدالت قضایی و تأمین حقوق مردم، حفظ حرمت مردم و حفظ حقوق متهم را عدالت دانست و گفت: در فقه و شرع مقدس، اهم و مهم داریم و اگر ما روی مسائل اهم جامعه تکیه کنیم و به ویژه در مسئله عدالت که اهم مسائل است، همه دنیا با ما موافق هستند. اگر حقوق اجتماعی و عدالت اجتماعی در ابعاد مختلف که اهم مسائل اسلام است را رعایت کنیم، خود به خود حجاب همراه آن میآید؛ اما ما عکس این کار را کردهایم و اهمیت این موضوعات را در نظر نگرفتهایم. امروز جامعه ما قانع نیست که عدالت اجتماعی رعایت میشود. اگر جامعه قانع شود که عدالت در همه ابعاد اجرا میشود حجاب نیز به دنبال آن میآید. مشکل ما این است که با توجه به مهم بودن حجاب آن را اصل قرار دادهایم اما به موضوع اهم که عدالت است توجه نمیکنیم.